Azt szokták mondani, kétféle sportoló van: aki már megsérült, és aki meg fog sérülni. Anélkül, hogy túl borúlátó lennél, beláthatod, hogy ha komolyan veszed a sportot, előbb utóbb elszenvedsz valamilyen sérülést. Lehet, hogy sportolás közben ér baleset, lehet, hogy a túledzés okozza, de az is lehet, hogy csak egyszerűen nem figyelsz a tested valamelyik gyenge láncszemére, amit egy kis erősítéssel vagy odafigyeléssel meg tudnál előzni.

Akárhogy is legyen, sportolóként a legnehezebb ezt az időszakot túlélned. Sokkal nehezebb, mint a kemény edzések időszakát, hiszen a tehetetlenség belülről felőröl. Úgy érzed, hogy mindenki elhúz melletted, hogy végérvényesen lemaradsz, hogy talán túl sokat kell kihagynod, elmegy a következő verseny, meccs…

Ilyenkor meg sem fordul a fejedben, hogy ezt az időszakot jól is kihasználhatod, hogy ebből jól is kijöhetsz, hiszen mindent elnyomnak a negatív érzések, a türelmetlenség, a frusztráció. Pedig, ha már megtörtént a baj, akkor fölösleges ezen rágódnod és aggodalmaskodnod.

Egy feladatod van, mint sportoló: a gyógyulásodra és felépülésedre koncentrálni.

Olyan ez, mint a verseny vagy a meccs: nem érdemes a többiekkel foglalkozni, nem érdemes a végeredményen aggódni, ezek csak elvonják a figyelmedet, megzavarnak, felemésztik az energiádat. Versenyen vagy meccsen is csak egy dolog a fontos: a feladatra koncentrálni. Sérülés esetén is ugyanez a dolgod: arra használd a fizikai és mentális erőforrásaidat, hogy a minél hamarabb felépülj, itt most ez a feladatod. Ugyanakkor erősítsd meg azokat a területeket, amelyek sérültek, hogy a jövőben ellenálóbbak legyenek.

A fizikai aktivitást az állapotod függvényében továbbra is jó fenntartanod. Először is hasznos, ha a vérkeringésed fokozódik, ez segít az immunrendszerednek és a nyirokrendszerednek elvégezni a gyógyító és tisztító munkát. Másodszor, sportolóként hozzászoktál az intenzív aktivitáshoz, ami endorfinokat, azaz boldogsághormonokat termel. Ezek hiánya még inkább rányomja a bélyegét a hangulatodra.

A SportMind App két olyan hangfelvételt is tartalmaz, amelyek segítenek a megküzdeni a sportsérülések okozta mentális és fizikai kihívásokkal. Megmutatjuk, hogyan keretezd újra mentálisan a sérülés okozta parkolópályát, és hogyan hozd ki a legjobbat ebből a helyzetből. Hasznos tippeket adunk a regenerációddal kapcsolatban is. Speciális relaxációval pedig célzottan tudod támogatni a sérült terület felépülését.

Az optimizmus, motiváció és céltudatos magatartás a legjobb hozzáállás, amivel segítheted a minél gyorsabb visszatérésedet!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *